11 mei is het eindelijk zover, de basisscholen mogen weer open. Onder bepaalde strenge voorwaarde, dat dan weer wel.
De komende weken en maanden zullen steeds meer scholen, instellingen en bedrijven volgens een nieuw vast te stellen protocol hun deuren weer mogen openen.
Een aantal strenge corona maatregelen, zoals we die de afgelopen weken hebben gekend worden geleidelijk afgebouwd, andere blijven van kracht.
Het nieuwe normaal wordt, waar we ook zijn 1½ meter afstand houden, alles wat we regelmatig aanraken of vastpakken steeds maar schoonmaken en desinfecteren en handen wassen, handen wassen, handen wassen.
Hoe werkt dat dan eigenlijk op onze werkplekken?
“Het schoonmaken van kantoorhardware zoals je toetsenbord, muis, telefoon of headset en beeldscherm valt over het algemeen niet onder het reguliere werk van een schoonmaakbedrijf” zegt Natascha van der Ploeg, directeur J. van der Ploeg Dienstverlening. “Terwijl deze plekken behoren tot de vieste plekken in een gemiddeld kantoor.
Wil je zeker weten dat je werkplek schoon is, zal je deze dus zelf schoon moeten maken.
Het zelfde geldt voor andere “vieze plekken” die dagelijks veelvuldig door meerdere mensen worden aangeraakt als lichtknopjes, leuningen van trappen en armleuningen van bureaustoelen, knopjes op koffiezetapparaten en printers enz.
Hoe fijn is het om als medewerker zeker te weten dat je veilig aan het werk kunt.
Zo kwamen wij op het idee om complete sets mét instructie te lanceren die het makkelijk maken elke werkplek hygiënisch schoon te maken en te desinfecteren.
Professionele schoonmaakmiddelen in een handige displaydoos voor elk(e) kantoor, leslokaal, kantine en vergaderzaal én persoonlijke sets voor elke medewerker, flexwerker of ZZP-er in een handig reisetui. Werkgevers faciliteren zo de zekerheid van een schone en veilige werkomgeving voor hun medewerkers en relaties”
“De naam mijnschonewerkplek.nl was snel bedacht” aldus Peter Hiddink, bedrijfsleider.
“deze behoeft verder geen uitleg en blijft meteen in het geheugen hangen”.
De sets worden door de medewerkers van J. van der Ploeg Dienstverlening zelf samengesteld met professionele schoonmaakmiddelen. Elke set bestaat uit Werkplekdoek(en) 1, Werkplekreiniger 2 die in één handeling schoonmaakt én desinfecteert en Handreiniger 3 met minimaal 70 % alcohol voor schone en gedesinfecteerde handen.
Die nummers 1, 2 en 3 zijn belangrijk want deze geven de volgorde aan waarin deze gebruikt moeten worden om ook daadwerkelijk hygiënisch schoon te garanderen.
De gebruiksinstructie staat in duidelijke pictogrammen zowel op de persoonlijke set als op de displaydoos.
Hiddink: “Wij hebben de afgelopen weken hard gewerkt om onze website en webshop snel online te zetten, de producten zijn binnen en de dozen en sets worden op dit moment gevuld. De bestellingen voor een aantal basisscholen worden komende al week uitgeleverd, de eerste bestellingen van bedrijven komen al binnen. Mooi toch?”
Mijnschonewerkplek.nl is Powered by J. van der Ploeg Dienstverlening, al ruim 25 jaar üw dienstverlener in de schoonmaak.